Koolmonoxide in vakantiehuis: 2 mensen onwel

Door Frank Grootemaat
Gepubliceerd: Zondag 08 Februari 2015, 14:45 uur
4106 x bekeken
Twee gasten van een vakantiepark zijn in de nacht van zaterdag op zondag met een extra veerboot naar het ziekenhuis vervoerd nadat ze onwel waren geworden.


De brandweer rukte rond 3.15 uur uit naar Kustpark Texel nabij De Koog. In een vakantiehuis was een koolmonoxidemelder afgegaan. In het huis verbleven vijf gasten, inclusief een baby. Twee van hen moesten per ambulance worden afgevoerd. Omdat de ramen inmiddels waren geopend, kon de brandweer geen betrouwbare meting meer doen.

“Die melder heeft zijn nut wel bewezen”, laat een woordvoerder van de Veiligheidsregio weten. “Omdat het alarm tijdig afging, is erger voorkomen.” Uit voorzorg werden 22 andere huisjes eveneens gecontroleerd. “Zo’n honderd gasten moesten dus wakker worden gemaakt. In die huisjes bleek niets aan de hand te zijn.” Bij de woordvoerder waren de oorzaak van de verhoogde concentratie koolmonoxide en de toestand van de twee afgevoerde personen niet bekend.